Boel: "Kun bijna niet geloven dat wij van ze hebben gewonnen"

Melvin Boel
Melvin Boel Foto: © BSR Agency

Melvin Boel, hoofdtrainer van Go Ahead Eagles, vindt dat de ploeg uit Deventer een prima seizoen heeft gedraaid. Een aantal weken geleden speelde de club zich veilig. Verder wijst hij naar de Europese campagne.

Afgelopen weekend sloot de ploeg het seizoen af op bezoek bij NEC, waar het met 2-1 verloor. "Het was voor ons nog leuk geweest om elfde te worden met dat puntje erbij, maar helaas mocht het niet zo zijn", vertelt Boel aan Voetbal International.

 "Wij hadden onze hoogtepunten al gehad, die waren eerder dit seizoen", aldus de trainer over onder meer de Europa League-campagne. "NEC ging er juist vol voor omdat ze voor hun laatste kans streden. Wij gaan nu op naar volgend seizoen."

Dat seizoen zal wel verlopen zonder Europese campagne. "We hebben een geweldig seizoen gehad. Sommige mensen denken misschien dat je zo'n topjaar zomaar evenaart, maar zo werkt het niet. Volgens mij zei ik in de zomer al dat we twaalfde zouden worden en dat is uitgekomen."

"De impact van Europa op de spelers is gigantisch geweest. Het hakte erin. Onze selectie is niet op iedere positie dubbel bezet. Dan hebben we het hartstikke goed gedaan", zegt Boel, die vooral genoot van het duel tegen Aston Villa. Als ik zie hoe zij spelen tegen Liverpool, dan kun je bijna niet geloven dat wij van ze hebben gewonnen."

Lees meer:
0 reacties