Boel over 'aanmoedigingspremies': "Heb net een nieuwe iPhone"

Melvin Boel
Melvin Boel Foto: © BSR Agency

Go Ahead Eagles heeft in aanloop naar het slotduel met NEC geen extra financiële prikkels ontvangen. Trainer Melvin Boel benadrukt dat zijn ploeg ook zonder zogenoemde aanmoedigingspremies gemotiveerd is om in Nijmegen een goed resultaat neer te zetten.

Voor Go Ahead Eagles staat er sportief weinig meer op het spel, al kunnen de Deventenaren nog wel een belangrijke rol spelen in de strijd om de derde plaats. 

NEC bezet momenteel de vierde plek en maakt bij winst kans op een ticket voor de voorrondes van de UEFA Champions League. Als Go Ahead punten pakt, kunnen FC Twente of Ajax daarvan profiteren. "Dat altijd, want je wilt ergens om spelen en meedoen. Dus dat maakt het leuk", reageert Boel.

In het verleden kregen clubs in soortgelijke situaties weleens een aanmoedigingspremie aangeboden, maar daar is nu geen sprake van. "Ik heb toevallig net een nieuwe iPhone", lacht Boel in gesprek met De Stentor. "Er zullen ongetwijfeld jongens zijn die contacten hebben, maar dat is voor iedere wedstrijd zo. En uiteindelijk wil je altijd spelen en winnen, want we kunnen ook nog elfde worden."

Sinds 2015 zijn dergelijke premies verboden door de KNVB. Boel maakt zich er dan ook niet druk om. "Natuurlijk merk je aan de jongens dat het een lang seizoen is geweest. Het was fysiek en mentaal pittig. Maar als sportman wil je altijd winnen. Dat zit ook in ons karakter."

Lees meer:
0 reacties