"Boel zei: ik wil geen relatie hebben met het Onder 21-team"

Jeroen Spies is voormalig trainer van Go Ahead Eagles Onder 21. Hij heeft het afgelopen jaar niet als heel prettig ervaren en licht zijn ervaringen toe.

"Vanaf de zomer was er helemaal geen communicatie meer. Als je daarvoor werkt met Paul Simonis en Paul Bosvelt, wat ook echt heel erg goed past bij het DNA van Go Ahead Eagles, en vanaf de zomer was het eigenlijk twee verschillende werelden", zegt Spies bij Voetbaltijd.

"Bosvelt zei nog wel eens dat hij tijd moest vrij maken en af en toe moest komen kijken, want hij zei ook dat hij daar verantwoordelijk voor was en zo voelde ik dat, samen met andere jeugdtrainers, ook. Maar hij stond veel dichter bij ons. Hij was er altijd. Maar vanaf de zomer is dat niet meer gebeurd."

 Ik heb mensen één à twee keer gesproken en dat was het. Uiteindelijk gebeuren er dan allerlei dingen waar je zelf helemaal geen invloed op hebt. En na de kennismaking met Melvin Boel heeft hij gezegd: ik wil eigenlijk helemaal geen relatie hebben met de Onder 21. Hij heeft dat letterlijk gezegd."

"Het contact moest vanaf de zomer via andere mensen binnen de staf en club en natuurlijk was het ook wel begrijpelijk omdat hij opeens hoofdtrainer was en Europa in ging. Eigenlijk was dat zo vanaf minuut één. Dat kunnen andere mensen ook beamen", besluit Spies.

Lees meer:
0 reacties