Dirksen blikt terug op bekerfinale: "Hij wilde geen penalty nemen"

Julius Dirksen bespringt Jari de Busser na de bekerfinale
Julius Dirksen bespringt Jari de Busser na de bekerfinale Foto: © Pro Shots

Go Ahead Eagles won exact één jaar geleden voor het eerst in haar geschiedenis de KNVB Beker. Als cadeau mocht de ploeg uit Deventer een mooie reis door Europa maken, waar het nog altijd heel dankbaar voor is. 

Julius Dirksen scoorde destijds de winnende penalty in de penaltyreeks. "Het is inmiddels al een jaar geleden, de tijd vliegt voorbij. Zeker rondom zo'n week, dan zie je de filmpjes nog weleens terugkomen. Dan denk je: had ik er nog maar wat meer van genoten. Soms heb je, waar je ook komt, mensen die er nog steeds over beginnen. Video's die je terugziet, mensen die het doorsturen, het blijft een kippenvelmomentje", zegt hij bij RTV Oost. 

Evert Linthorst was er ook bij die dag en geniet nog altijd na. "Als je je even verveelt en je gaat door je galerij heen, dan komen die foto's altijd terug. Het is een onvergetelijke dag geweest en een van de mooiste dagen van mijn leven, denk ik."

Dirksen was al eerder in het seizoen klaar voor penalty's. "We oefenden het hele seizoen al penalty's voor de bekerwedstrijden. Ook die twee dagen ervoor schoot ik ze goed binnen. Gerrit (Nauber, red.) zei: 'Ik zal al mijn geld op jou zetten.' 

"Hij had daarna ook aangegeven dat hij hem liever niet zou willen nemen. Hij voelde zich er niet comfortabel bij. Toen vroeg de trainer ook: 'Zou je hem wel willen nemen?' Dan zeg je natuurlijk heel snel van ja, heel graag", besluit hij. 

Lees meer:
0 reacties