Go Ahead Eagles neemt afscheid: "Het is wel heel snel gegaan"

Een fraai eerbetoon voor wasvrouw Carla Whittie vooraf.
Een fraai eerbetoon voor wasvrouw Carla Whittie vooraf. Foto: © BSR Agency

Carla Whittie neemt zondag in Nijmegen na bijna dertig jaar afscheid van Go Ahead Eagles. Na de uitwedstrijd tegen NEC Nijmegen stopt de materiaalvrouw met haar werkzaamheden, waarmee een lange periode vol inzet en clubtoewijding eindigt.

"De laatste maand is ineens wel heel snel gegaan", geeft ze toe tegenover Oost. "Je weet al heel lang dat dit eraan komt, maar ik vond het wel lastig." Voorafgaand aan het duel van Go Ahead Eagles met AZ Alkmaar werd Carla Whittie verrast met een eerbetoon voor haar jarenlange inzet. 

Het indrukwekkende gebaar, met een spandoek van acht bij 45 meter, ging wereldwijd rond en maakte veel los. "Ik kreeg berichtjes uit Frankrijk, er was een item in Rusland en het ging zelfs rond in Zuid-Amerika", vertelt ze lachend. "Ik dacht echt: het moet niet gekker worden."

"Voor spelers gebeurt zoiets nog wel eens, maar voor een materiaalverzorger of wasvrouw zie je dat bijna nooit", vervolgt ze. "Het was echt heel mooi en ook zo sprekend. Echt geweldig."

Whittie wilde het spandoek het liefst bewaren. "Ik heb gevraagd of ik hem mocht hebben", zegt ze. "Maar ze zeiden: ‘Wat wil je ermee doen?’ Hij was veel te groot. Ik laat er nu een grote foto van maken, om het als aandenken te behouden." Alle aandacht raakte haar diep. "Ik heb er niet van kunnen slapen. Het was zo indrukwekkend."

Lees meer:
0 reacties