Julius Dirksen 'eist' basisplaats: "Hier niet alleen om te leren"

Julius Dirksen in duel met Gjivai Zechiël
Julius Dirksen in duel met Gjivai Zechiël Foto: © BSR Agency

Julius Dirksen wil dit seizoen nog zoveel mogelijk minuten maken, maar erkent dat het volgende seizoen zijn jaar moet gaan worden. Dirksen is nog altijd niet geheel fit. 

"Ik was conditioneel fit, maar miste wedstrijdritme. Ik merkte dat mijn benen sneller volliepen en dat was in het begin al na vijftig of zestig minuten", zegt Dirksen tegenover De Stentor. "We zijn daar met de performancetrainers, fysiotherapeuten en de voedingsdeskundige hard mee aan de slag gegaan en het is per week beter gegaan."

Dirksen wil na de zomer geen bankzitter meer zijn. "Ik heb de afgelopen anderhalf jaar veel kunnen leren van Joris en Gerrit, maar ik ben hier niet alleen om te leren. Ik ben hier ook om minuten te maken en het stokje over te nemen. Ik denk dat ik Joris kan opvolgen."

Lees meer:
0 reacties