KNVB haalt Rob Dieperink van Eagles-duel na arrestatie in Londen

Rob Dieperink
Rob Dieperink Foto: © BSR Agency

De KNVB heeft alsnog besloten om Rob Dieperink van de wedstrijd tussen NEC en Go Ahead Eagles af te halen. De arbiter werd onlangs in Londen aangehouden door de politie op verdenking van drie delicten, waaronder de aanranding van een minderjarige man. 

De aanklachten zijn allemaal geseponeerd, waarop de KNVB besloot om Dieperink de voorbije weken 'gewoon' in te zetten. Nu het nieuws van zijn arrestatie naar buiten is gekomen, heeft de bond alsnog besloten om hem van het duel van Go Ahead Eagles af te halen, zo weet De Telegraaf. Dit omwille van 'de impact van de berichtgeving'.

Dieperink was op 9 april VAR tijdens het duel tussen Crystal Palace en Fiorentina en na de wedstrijd werd hij in het hotel aangehouden door de Londense politie. Hij werd verdacht van betrokkenheid betrokkenheid en seksuele communicatie met een minderjarige, het in het bezit hebben van een foto of een pseudofoto van een minderjarige en de seksuele aanranding van dezelfde minderjarige man. Zoals gemeld zijn alle aanklachten geseponeerd wegens gebrek aan bewijs.

Lees meer:
0 reacties