'KNVB krijgt sneer na Go Ahead Eagles - Fortuna': "Voor wie doet je het?"

In de aanloop naar de hervatting van de Eredivisie kreeg Nederland te maken met stevige winterse omstandigheden. In de Keuken Kampioen Divisie en het amateurvoetbal werden wedstrijden afgelast, maar op het hoogste niveau besloot de KNVB om vrijwel het volledige programma door te laten gaan. Dat besluit stuitte op forse kritiek van Hans Nijland, die ook achteraf niets afdoet aan zijn standpunt.
De wedstrijd NEC - FC Utrecht werd op vrijdag nog uitgesteld, maar duels als Go Ahead Eagles tegen Fortuna Sittard gingen wel door. Dat gebeurde onder barre omstandigheden, met lage temperaturen en een ijzig stadion.
Op Radio Noord liet Nijland zich kritisch uit over het beleid van de voetbalbond. "FC Groningen heeft het geweldig gedaan, met het speelklaar maken van het veld en de tribunes waren prima", aldus de oud-directeur. "Maar onze nationale voetbalbond moet veel meer oog hebben voor de supporters en hun belangen. We hadden nogal wat lege stoeltjes in het stadion. Eigenlijk vind ik dat deze hele speelronde eruit had gemoeten, en dan een moment zoeken om onder betere omstandigheden te voetballen."
Ook clubwatcher Stefan Bleeker sluit zich aan bij die kritiek. "Je moet je afvragen: voor wie doe je het dan eigenlijk? Natuurlijk zijn er ook mensen die op tv kijken, maar de mensen in het stadion staan wat mij betreft voorop. En als je kijkt naar de hoeveelheid lege stoeltjes, wat me nog niet echt heel erg tegenviel, had je die wedstrijd er wat mij betreft uit moeten gooien."
Niet alleen FC Groningen merkte de gevolgen van het winterweer. Meerdere Eredivisie-clubs zagen de tribunes minder gevuld dan gebruikelijk. Het is dan ook goed mogelijk dat clubs richting de KNVB aandringen op een andere aanpak bij vergelijkbare omstandigheden in de toekomst.

Definitief schema Eredivisie bekend: duel GA Eagles gewijzigd

Uneken naar Go Ahead Eagles: "Ik zit niet vast aan één functie"

'Go Ahead Eagles ontvangt meerdere miljoenen voor Adelgaard'

Kijkcijfers: Miljoenen mensen zien Oranje gelijkspelen op WK

'Adelgaard vertrekt en tekent langdurig contract bij FC Twente'

"Go Ahead Eagles-fans waren toen eigenlijk al klaar met hem"

Opstelling Oranje bekend: Ronald Koeman hakt voorin knopen door

'Eredivisie-club meldt zich bij Go Ahead Eagles voor De Busser'

Zorgen voorafgaand aan Nederland - Japan: "Meestal geen goed teken"

Noa Vahle over Oranje-selectie: "Ze balen van die zure mensen"

"Ik zou niet voor Oranje willen spelen, het racisme zit zó diep"

'Go Ahead Eagles houdt voormalig AC Milan-talent in de gaten'

'Eredivisie-club wil Joris Kramer; Go Ahead slaat eerste bod af'

'Alex Kroes in verregaande onderhandelingen met nieuwe club'

'Club uit Eredivisie brengt bod uit op verdediger Joris Kramer'

Johan Derksen haalt uit: "Nu heb je van die brave hendrikken"

Dennis van der Ree vertrekt bij Go Ahead Eagles: "Een vakman"

Go Ahead Eagles verliest talent aan FC Groningen: "Heel blij"

'René Hake vertrekt bij Feyenoord; interesse van Engels kampioen'

Vertrek Boel verklaard: "Dat paste niet bij de Go Ahead-cultuur"

Go Ahead Eagles verliest talentvolle aanvaller aan FC Groningen

Go Ahead Eagles verkoopt Adelgaard voor dit bedrag aan FC Twente

Van Hintum lyrisch: "Dat sluit aan bij de waarden van onze club"

René Hake per direct weg bij Feyenoord na matig verlopen seizoen

'Go Ahead Eagles heeft akkoord met FC Twente': "Enkele miljoenen"

Oosting enthousiast: "Dat spreekt me aan bij Go Ahead Eagles"

BREAKING | Joseph Oosting nieuwe hoofdtrainer Go Ahead Eagles

Eagles ziet regelwijziging Eredivisie: "Kan thuisrecht verliezen"

Conceptprogramma Go Ahead Eagles: eerste IJsselderby in oktober

Eerste speelronde bekend: Go Ahead Eagles begint met thuisduel

Go Ahead Eagles verliest talent aan FC Groningen: "Heel blij"

Gullit haalt uit naar Eredivisieclubs: "Gaan ze slecht mee om!"

Overmars terug naar Nederland? "Misschien alleen bij Go Ahead"

Van Wissing: "Dat verdiende Go Ahead Eagles in de groepsfase"

Kowetter onthult: "Ben toen op gesprek geweest bij FC Twente"

"Boel zei: ik wil geen relatie hebben met het Onder 21-team"







