Lyon mist 5 (!) spelers tegen Go Ahead Eagles: "Zware wedstrijd"

Paulo Fonseca zit op de bank
Paulo Fonseca zit op de bank Foto: © Pro Shots

Go Ahead Eagles neemt het donderdagavond in de strijd om de Europa League op tegen Olympique Lyon en Paulo Fonseca was vandaag tijdens de persconferentie vol lof over de club uit Deventer. De oefenmeester waakt dan ook voor onderschatting in Frankrijk, 

"Ze hebben met Panathinaikos en Aston Villa twee sterke teams verslagen", vertelt hij op de website van VI. "Als je kan winnen van Villa, dan ben je een team met kwaliteit. Ik heb hun wedstrijden gezien. Ze hebben aanvallende kwaliteit en verdedigend staan ze compact. Dit wordt een zware wedstrijd", stelt Fonseca.

"We laten het tegen minder sterke teams weleens liggen op mentaliteit", vervolgt hij. "Het zijn geen tactische of fysieke problemen. Dat is vreemd en ik doe er alles aan om de jongens duidelijk te maken dat iedere wedstrijd dezelfde houding vereist. We benadrukken vaak het mentale aspect", aldus Fonseca.

De oefenmeester mist met Orel Mangala, Tanner Tessmann, Ruben Kluivert, Malick Fofana en Ernest Nuamah maar liefst vijf spelers. "We hebben minder keuzes, dat klopt. We gaan met het best mogelijke team spelen", benadrukt hij. "De drie punten zijn heel belangrijk voor ons. Als we op vijftien komen, zou dat een grote stap zijn. Daarom is de wedstrijd tegen Go Ahead cruciaal", besluit Fonseca vastberaden. 

Lees meer:
0 reacties