'Marc van Hintum heeft beet en strikt opvolger van De Busser'

Marc van Hintum in de zon
Marc van Hintum in de zon Foto: © Pro Shots

Kjetil Haug gaat waarschijnlijk de nieuwe doelman worden bij Go Ahead Eagles, zo weet Milan Keskin te melden op de website van FootballTransfers. De verslaggever weten dat de keeper 'op korte termijn' gepresenteerd zal worden bij de club uit Deventer. 

"De Noorse doelman komt over van Toulouse waar hij over een aflopend contract beschikt. Haug is in Deventer de opvolger van Jari De Busser, die op de nominatie staat om komende transferperiode een volgende stap te maken", schrijft Keskin. "Haug wist in Frankrijk nimmer een vaste waarde te worden onder de lat. Toulouse leende de doelman sinds 2022 liefst drie keer uit aan een Noorse club: Sarpsborg 08, Bodø/Glimt en Odds BK." 

"Bij Bodø/Glimt speelde Haug in 2024 nog in de Conference League tegen Ajax", blikt hij terug. "In het recentelijk afgesloten seizoen was Haug de vaste stand-in van toptalent Guillaume Restes bij Toulouse en kwam hij in totaal tot zes optredens namens Toulouse. Voor beide partijen was er geen aanleiding om langer met elkaar door te gaan. Haug wilde graag weer ergens als eerste keuze onder de lat aan de slag gaan", verklapt Keskin. 

"Die nieuwe uitdaging heeft Kjetil Haug gevonden in Go Ahead Eagles", onthult hij. "De voormalig jeugdinternational van Noorwegen zal op korte termijn gepresenteerd gaan worden. De komst van een nieuwe doelman had prioriteit voor Marc van Hintum bij Go Ahead Eagles, aangezien er een behoorlijke leegloop plaatsvindt deze zomer in het keeperskorps", besluit Keskin over de situatie onder de lat. 

Update: ook De Stentor bevestigt de berichtgeving. 

Lees meer:
0 reacties