"Na elke overwinning gingen we De Bisschop in en aan de alcohol"

Dean James, Mathis Suray, Enric Llansana en Julius Dirksen vieren feest
Dean James, Mathis Suray, Enric Llansana en Julius Dirksen vieren feest Foto: © BSR Agency

Go Ahead Eagles wist vorig jaar de bekerfinale te winnen door AZ na een strafschoppenserie te verslaan. Enric Llansana bewaart nog altijd goede herinneringen aan zijn laatste seizoen bij de club uit Deventer en hij roemt de inbreng van trainer Paul Simonis. 

"Wat hij met die groep deed, was echt niet normaal. Paul heeft 100 procent gegeven wat de groep nodig had. En de staf klopte ook", blikt hij terug op de website van De Stentor. "Hij heeft veel aan Tristan Berghuis gehad, zeker met spelhervattingen en zo. Hoe wij aanvallend speelden, kwam bij Dennis van der Ree vandaan. Paul kreeg het dan weer voor elkaar dat zelfs de reservebank tevreden was", aldus Llansana.

De middenvelder laat weten dat het Go Ahead Eagles vorig seizoen een soort 'campingelftal' was. "Wij leefden eigenlijk heel ongezond, haha. Na elke overwinning gingen we De Bisschop in en aan de alcohol. En we wonnen heel veel, dus het ging snel", lacht hij. "Ik ben er 100 procent zeker van dat zulke dingen ons gebonden hebben. Dat we alles voor elkaar deden, is onze kracht geweest. Het was echt een campingelftal.”

Llansana staat inmiddels onder contract bij Anderlecht, de grootste club van België. "We missen Deventer soms wel hoor”, geeft hij toe. "Maar ik heb het hier steeds beter naar mijn zin, speel ook steeds meer en ga ook weer een bekerfinale spelen. Het zou wat zijn als ik er straks twee heb gespeeld en twee heb gewonnen, haha. Als dat lukt, stuur ik je wel een foto", besluit Llansana enthousiast. 

Lees meer:
0 reacties