Oud-Go Ahead-scout tekent in buitenland, Nederlandse club vangt bot

Kenneth Zandvliet
Kenneth Zandvliet Foto: © Pro Shots

Kenneth Zandvliet is de nieuwe sportief directeur van het Kroatische NK Osijek. De voormalig scout van Go Ahead Eagles zette vorige week zijn krabbel onder een contract voor onbepaalde tijd. 

SC Heerenveen nam in februari afscheid van Zandvliet, die op dat moment drie jaar hoofdscout in Friesland was. De 52-jarige bestuurder was vervolgens in beeld bij Vitesse. "Ik was heel graag bij Vitesse begonnen. Mijn handen jeukten om daar aan de slag te gaan", vertelt hij in de Gelderlander. "Met weinig middelen iets neerzetten leek me een fantastische uitdaging."

Tot zijn grote teleurstelling bleef Zandvliet lang in de wachtkamer. "Formeel hebben ze me nooit afgezegd", aldus de voormalig scout van Chelsea. Toen Vitesse later weer contact opnam, had Zandvliet zijn jawoord al gegeven aan het Kroatische Osijek.

Osijek ontwikkelde zich de afgelopen jaren als subtopper in Kroatië, maar eindigde dit seizoen net boven de degradatiestreep. "Ik tref hier een club die alles wil veranderen", legt Zandvliet uit. "Van speelwijze tot scouting, van academie tot eerste elftal. Onlangs heb ik een presentatie gegeven van mijn visie, eigenlijk dezelfde als die ik bij Vitesse gaf. De club was razend enthousiast. Nu is het aan mij om die plannen waar te maken."

Lees meer:
0 reacties