Van den Hurk verliest van Go Ahead: "De intentie was duidelijk"

Anthony van den Hurk
Anthony van den Hurk Foto: © BSR Agency

Roda JC-aanvoerder Anthony van den Hurk reageert na de nederlaag tegen Go Ahead Eagles in de TOTO KNVB Beker. Na een 1-1 gelijkspel verloor zijn team uiteindelijk na strafschoppen.

“Het is enorm zuur", begint hij tegenover ESPN. "We hebben 120 minuten geknokt met z’n allen. We hebben het Go Ahead best lastig gemaakt, vind ik. Je laat het op penalty’s aankomen en dan is het 50/50. We hebben er alles aan gedaan. Penalties zijn toch een gokspelletje; je moet hem er natuurlijk goed in schieten, maar vandaag was dat niet aan ons."

De aanvoerder had vertrouwen in een overwinning. "120 minuten lang had ik er vertrouwen in. We hebben bij vlagen goed gevoetbald en kansen gecreëerd. Maar uiteindelijk, op een gegeven moment, is iedereen kapot natuurlijk. Dan laat je het op penalty’s aankomen en verlies je hem alsnog", vertelt hij.

"We hadden een aantal kansen en we hadden het eerder moeten beslissen." De nederlaag betekent uitschakeling van Roda JC in het bekertoernooi. "Het is pijnlijk, zeker als je zo dichtbij bent. We hadden van tevoren gezegd dat we vol voor deze wedstrijd gingen. We zijn met de basiself gestart en veel jongens hebben ook 120 minuten gespeeld. De intentie was duidelijk: we wilden graag doorgaan", aldus de aanvoerder van Roda JC.

Lees meer:
0 reacties