Van Dop fel tegen besluit gemeentes: "Clubs moeten er alles aan doen"

Jan Willem van Dop
Jan Willem van Dop Foto: © BSR Agency

Frank van Mosselveld van FC Groningen en Jan Willem van Dop van Go Ahead Eagles vinden dat collectieve straffen in het voetbal geen oplossing meer mogen zijn.

"Clubs moeten er alles aan doen om te zorgen dat collectieve straffen niet meer van toepassing kunnen zijn", aldus zegt Go Ahead Eagles-directeur Jan Willem van Dop in de podcast De Bestuurskamer. "Met andere woorden; zorg dan ook dat je iets doet met degenen die het voor anderen verzieken."

Van Mosselveld herinnert zich nog een collectieve straf van FC Groningen. "Vorig jaar bij Feyenoord uit zijn er dingen gebeurd die niet goed zijn. We hebben de daders gepakt en bestraft. Uiteindelijk krijgen we alsnog een collectieve straf van de gemeente Rotterdam. Dat moeten we evalueren", aldus Van Mosselveld. 

Vanwege een illegaal naar binnen gebrachte trommel, legde de Rotterdamse gemeente de fans een restrictie op. "We moeten daarin wel de handen ineen slaan. Als we een dadergerichte aanpak hanteren, moeten we dat allemaal doen en kan het niet zijn dat er daarna alsnog een straf volgt."

"Alle partijen moeten het hiermee eens zijn. Wanneer dit goed functioneert beloon je ook de mensen die zoveel goed doen voor de club", concludeert Van Mosselveld.

Lees meer:
0 reacties