Van Dop: "Supporters hun ongelijk bewijzen enige wat je kunt doen"

Jan Willem van Dop
Jan Willem van Dop Foto: © Pro Shots

Go Ahead Eagles is ook komend seizoen actief in de Eredivisie en heeft een prachtige Europese campagne achter de rug. Algemeen directeur Jan Willem van Dop kijkt met een goed gevoel terug op de voetbaljaargang.

"We hebben handhaving veiliggesteld en dat is het hele seizoen de doelstelling geweest", zegt Van Dop in de podcast De Bestuurskamer. De laatste thuiswedstrijd ging wel met 1-4 verloren tegen landskampioen PSV. "Het was de mannen tegen de jongens. Het is erg knap van PSV, ze zijn al even kampioen en zelf even weggeweest, maar er staat echt een team dat er alles aan doet om te winnen."

"Iedereen accepteerde de nederlaag dan ook", gaat Van Dop verder. "We hebben de doelstelling bereikt, als we veertiende of vijftiende hadden gestaan was het ook prima, we staan nu zelfs op plek twaalf."

Het seizoen van Go Ahead Eagles ging niet van een leien dakje. "We hebben een iets mindere periode gehad", geeft Van Dop toe. "Iedereen raakte even verwend. Na een Europese wedstrijd speelden we gelijk tegen FC Volendam, waarna er een groep supporters opstond om te laten weten dat ze niet tevreden waren met hoe de club handelde omtrent de trainer en dat soort zaken."

"Het enige wat je dan kan doen is die supporters hun ongelijk bewijzen door resultaten te boeken. Dat hebben we gedaan door met 4-0, 5-0 en 6-0, tegen respectievelijk Heracles, PEC en NAC, te winnen", aldus Van Dop. "De doelstelling is behaald, dus we kunnen nu kijken naar volgend seizoen."

Lees meer:
0 reacties