Van Wissing: "Dat verdiende Go Ahead Eagles in de groepsfase"

FC Twente plaatste zich als nummer vier van de Eredivisie voor de play-offs voor de Europa League. De Tukkers kunnen een mooi bedrag verdienen bij het behalen van het Europese toernooi. 

In de Europa League worden niet de grote bedragen van de Champions League verdeeld, maar voor een club als FC Twente is het alsnog een mooie vetpot. "Ik heb Jan Willem van Dop (algemeen directeur red.) nog gebeld. Go Ahead Eagles heeft in die groepsfase 8,7 miljoen verdiend", vertelt Tijmen van Wissing in de Oosttribune.

De Deventenaren plaatsen zich een jaar geleden direct voor het eindtoernooi en eindigden na acht wedstrijden op zeven punten. "FC Twente zou er dan iets meer aan overhouden, gezien de status die ze hebben in Europa", legt de verslaggever uit. "FC Twente zet bij dat soort wedstrijden ook veel geld om. Maar het is geen gemakkelijke route."

Lees meer:
0 reacties